fredag 30. mai 2014

Jobb

I dag er første arbeidsdag etter vi fikk Cisco.
Da fikk han lov til å bli med "mor" på jobb. Det kunne bli en utfordring for oss begge.

Han liker buret sitt, så når han bare har fått klaget litt, så sovner han fort. 
Plutselig høres klyning fra under pulten, da er han våken og signaliserer at NÅ må jeg på do.
Så da er det bare å ta turen ut.

Men Cisco er ikke bare enkel å få til å tisse. Hvis det ikke er gress til å tisse på, så kan det bare være.
Så jeg måtte fint ut å gå for å finne litt gress.
Da vi omsider fant det dukket det opp en ny hundeeier, i bakgrunnen så jeg en bulldog som fulgte oss med blikket.

Min første tanke "ta Cisco unger armen og stikk", men heldigvis tok fornuften meg og tenkte at dette må han (og jeg) jo bare lære. Hundeeieren kom bort til meg og ble venn med Cisco med en gang. Hunden hans kom spurtende og jeg var svært usikker. Han var jo stor og kunne bitt over nakken på Cisco i ett bit.
Men så legger Cisco seg på ryggen og den andre hunden snuser på han. De springer rundt hverandre og jeg ser at Cisco storkoser seg.
Da ser jeg jo at denne bulldog'en også er valp. Han er ett år og kjempe klar for å leke. De koste seg en hel stund sammen :-)

Heldigvis gikk det godt og vi er begge to klar for flere møter.

Men så er det inn på jobb igjen - oy, det synes Cisco var super kjedelig. Han vil jo heller leke og springe.
Men jobb er jobb og da må vi inn igjen. Han prøver å leke med alt han finner. Han biter seg fast i stolen min, han drar ut skolissene mine og prøver å gnage på alle bord/stolbein som han finner.
Til slutt legger han seg inni buret sitt og han sovner på et blunk....

Det ble jo en herlig dag på jobb allikevel :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar